Mit csinál Mandela a kifutón?

2012. július 21. 13:45
Kisatlasz
blog

Hány pohár fekete és tejes kávé kell ahhoz, hogy kirakjuk Nelson Mandela fejét?

Hány pohár fekete és tejes kávé kell ahhoz, hogy kirakjuk Nelson Mandela fejét? Ez nem valami rasszista találós kérdés, hanem kivonat a Jacobs dél-afrikai PR ügynökségének egyik ötletbörzéjéből. A CSR akció keretében a cég vállalta, hogy annyiszor ezer randot fizet jótékonysági célokra, ahány percig építik az apartheid harcos portréját műanyagpoharakba töltött kávéból.(...)

Arra azért figyelnek a vállalatok, hogy a híres aktivisták nevével fémjelzett projekteknek legyen némi világjobbító vetülete. A társadalom adományokat, tudatosító programokat, mozgósított közönséget kap, a cégek pedig előbb-utóbb profitot. Mindenki nyer, kivéve talán pont azok, akiket ezek a win-win akciók zászlajukra tűznek.


Ezek a politikusok önmagukban márkák, egy eszme- és értékrendszer védjegyei, akik bajosan szimbolizálhatnak valamit hitelesen a saját mozgalmukon kívül. Persze szép dolog az adomány, de nem lett volna elegánsabb, ha a Jacobs egyszerűen odaadja a pénzt, kiad egy sajtóközleményt és hello? Minek a kávé, minek a felhajtás? Ha tényleg Mandela az üzenet, akkor miért kell Jacobs aromának belengenie a teret, ahol az egybegyűltek rá emlékeznek?”
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: http://csr.mandiner.hu/trackback/3250