Mire jó a közösségi fogyasztás?

2012. november 28. 16:27

A gazdasági tranzakciók csak akkor jöhetnek létre, ha a szereplők kockázatérzékelése és bizalomszintje megfelelő mértékű. Az internetes közösségek azonban növelik az egyén biztonságérzetét, így akár olyan alkukat is köthetünk idegenekkel, amelyhez más esetekben közeli kapcsolat szükséges - állítja a telekocsi-szolgáltatást nyújtó Zivi.hu.

A Zivi.hu nevű online szolgáltatás az úgynevezett telekocsizásra, tehát fuvarlehetőségeket közvetít, az autók üres kapacitásait kívánja betölteni. A cég sajtóközleményt adott ki erről, amelyben nemcsak bemutatják a költségcsökkentésre és környezetkímélésre egyaránt alkalmas módszer alapjait, hanem leírják az úgynevezett közösségi fogyasztás filozófiáját is.

„A fejlődő digitális társadalomnak köszönhetően ezekhez a javakhoz könnyen hozzáférhetünk, elmosódik az enyém és a tiéd közötti határ, és sokkal inkább a tulajdon megosztása felé tartunk. A milliós közösségekre épülő online piacterek példája mutatja, hogy könnyebben bízhatunk meg arctalannak tűnő internetezőkben, mint távoli ismerőseinkben” – érvel a közlemény, amely szerint ez a fogyasztási szokások teljes átalakulásához vezet: az emberek például kulturális cserét hajtanak végre, amikor fizetős szállások helyett az interneten keresztül szereznek új ismeretségeket és ágyakat Európa városaiban, esetleg online stoppolnak vagy alkudoznak.

 

A bejegyzés trackback címe: http://csr.mandiner.hu/trackback/5671