Ki kezelje a szocmédiát?

2012. november 29. 14:07

Ma még többségben vannak, akik azt hiszik, hogy a közösségi média kezelése egy önálló munkakör, aminek a helye a marketing (esetleg a kommunikációs) osztályon van.

2012. november 29. 14:07

„A közösségi média szakirányról az jutott eszembe, amit egyszer Bőgel György mondott: Néhány éven belül értelmetlen lesz külön informatikusokat képezni, hiszen  az informatika beépül a legtöbb szakmába. Valami ilyesmi történik (ilyesminek kellene történnie) a közösségi médiával is. Kellenek csak a közösségi médiához értő szakemberek. Átmenetileg talán igen, hosszabb távon viszont sokkal nagyobb szükség lenne olyan »közösségi hittérítőkre«, akik képesek kollégáiknak, partnereiknek átadni a »tanokat«. Ma még azonban többségben  vannak, akik azt hiszik, hogy a közösségi média kezelése egy önálló munkakör, aminek a helye a marketing (esetleg a kommunikációs) osztályon van. Be kell tölteni ezt a munkakört, onnantól kezdve pedig a már csak távirányítani és ellenőrizni kell ezt a dolgozót. Bár akadnak kivételek, ez a modell tekinthető általánosnak.

Néhány évvel ezelőtt, amikor még csak a legbátrabb vállalatok merészkedtek a közösségi kommunikáció területére (és amikor még elég nehéz volt megfelelő szakembereket találni) még jól megbecsült, középvezetői pozíciót töltöttek be a közösségimédia-menedzserek.  Azóta ez a pozíció folyamatosan »csúszik« lefelé, ma ezt a munkakört a legtöbb helyen »juniorok«, vagy gyakornokok töltik be. A feladat ilyen besorolásából következik, hogy a közösségi média felkent szakembere csak minimális mozgástérrel rendelkezik. A közösségi térben ugyan (elvileg) ő képviseli a vállalatot, a gyakorlatban azonban még egy pontot, vagy egy vesszőt is csak komoly engedélyeztetési és jóváhagyási folyamat révén tehet ki. Mindezen nincs mit csodálkozni. Ma a legtöbb vállalatnál, intézménynél ugyanúgy nem értik a közösségi kommunikáció lényegét, ahogy nem értették annak idején az internetét sem. A közösségi hálózatok - különösen a Facebook - a következő években is a hagyományos marketing meghosszabbításai maradnak.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!